090902

Igår då...ja de blev som jag trodde :) en betydligt händelserikare dag än måndagen på jobbet! De blir ju aningen mer fart å fläckt när Monika är i butiken än om man jobbar me någon annan. Men hon vet ju hur de ska vara liksom och då är de lättare å ta itu me de som behöver göras :) 
När ja kom hem va de bara å byta kläder och gå till stallet! Sen blev de träning för Cia :) Och ja Chilli va lite eller ganska stel. Vi var ju till Håkan Lundell med henne. Mamma var envis och tyckte att vi skulle göra en rutin koll på henne bara! jag tyckte att de var lite onödigt och hade tackat nej till Dörthe som nyss varit här men men.... Vi kollade upp henne iaf och hon har ju varit lite ojänm men de är ju lite typiskt unghästar, så vi har stretshat och försökt hålla/rida henne liksidigt. Men de visade sig att hon satte fast i den berömde S I leden! Så de är inte så konstigt att hon har kännts ojämn! Men endå så har jag ju fått mycket beröm av flera för att hon är så jämn som hon är...så de kan ju bara bli bättre nu.  Håkan behandlade henne och sen skulle hon ha vila till helgen (som var) och skrittas lördag - söndag och från måndagen skulle hon gå som vanligt igen.Han sa att efter dehär så kommer du att få tre - fyra växlar till på henne! OMG! kan vi hoppa över hus då eller?  De var anledningen till att hon var stel iaf och de fattar ju vem som hellst att de inte är så konstigt :p Så stel plus att hon var superpigg varvat me tröööt som en gnu och sen tappade hon en sko ochså :p Så de gick som de gick helt enkelt :)

Mamma och jag på ridtur me Chilli och Babsan...


åå va jag saknar alla fina ridvägar hemma i Åshammar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback