~~*sommarblom*~~

Det är skitsvårt med rubriker och de är knappast bara jag som tycker det! Hur kul är de med ett datum som rubrik? inge kul alls..hehe men jag gjorde ett försök me nå roligare iaf :)

Igår va jag utomhus mestadels hela dagen,bra va? Träffade Ida i Sandviken så vi smög förbi i Högbo i hopp om att få se lite fina hästar, de är ju stor tävlingar där över helgen. Men vi var tidiga och det va knappt nå ekipage där....
Sen stannade vi på Bernö! en blomaffär som finns aldelens brevid. Jag handlade lite blommor till alla lådor och krukor som står ute, så de ska se lite trevligt ut här :) Jag gillar ju att pyssla i trädgården bara jag slipper rensa ;P Efter Bernö blev de City sandviken och Ida offrade sig på ett par nya skor :) de skulle jag också behöva....... ;) Och efter de var vi och storhandlade på Ica Maxi! Skitroligt att handla med en kompis! tänkte först att de skulle kännas stressit  (eftersom att hon skulle ha mycket mindre än jag...) och jag kommer väl att glömma hälften hehe... men de gick jättebra! och vi handlade för ungifär lika mycket  innan de va färdigt hehe...  Så de kan vi göra till en vana tycker jag ;) Peter vill hellst bara ta de som kommer att gå åt för dagen och kassta ner i vagnen! kassta nå pengar på den som sitter i kassan! och sen springa ut ur butiken!! Så han tycker att de är värre än pesten att handla mat, men de måste ju göras och då blir de ofta att jag brukar få åka ensam och de gör inte mig så mycket, de är väl å packa allt som är tråkigt :s 

Senare va jag och longerade Chilli och hon lyssnar jättebra på komandona(?stava) nu! eftersom att man har varit mä från början så är de så himla roligt å se när hon gör framsteg!
Men de är ju halva nöjet med att ha unghäst! och den andra halvan är att lära henne ;)

På kvällen va de bara lugnt här hemma och Peter har jobbat över hela veckan och de betyder att han är helt dö på kvällarna. Ikväll ska hans pappa komma hit och hjälpatill att regla väggar i vardagsrummet! Toppen tycker jag :D men ja tycker endå lite synd om peter som inte får en lungn stund, samtidigt så  bestämmer han ju helt själv över sina prioriteringar. Sen i morgon ska vi ha våran lilla hus fixardag, de kommer bli skit bra! och skönt att de händer lite saker här! Annars ska jag försöka göra en massa själv eftersom att Peter jobbar så mycket och de tar ju ingenting! sen ser man bara hur mycket som behöver göras men de finns inget slut..... som exempel: idag skulle jag klippa gräset!  då står de två bilar på gräsmattan som tydligen inte går att starta! en vedhög och ett stort akvarium!! Man blir ju så otroligt imponerad... ja då får ja klippa de som är runt om och hur snyggt blir de!?!  De är sånna där saker som kommer i vägen hela tiden för att jag ska kunna göra saker och ting själv! att han måste vara mä överallt och då blir allt stiltje ist. För jag skulle kunna ha fått hur mycket som hellst gjort här hemma annars, eftersom att man är hemma nästan hela dagar! Men jag behöver hans hjälp hela tiden och eftersom att han inte prioriterar att  fixa hemma så blir de inget gjort. Men i morgon ska de hända saker ;D  (vilket gnäll-inlägg dehär blev hehe! mot Peter då)




Mer husbilder kommer ;)
 Här är en vårbild som man ser på gräset och rabatten...

Kommentarer
Postat av: Ida

haha men ser det på huset, men inte på gräset ;) haha

vi gör det till en vana med handliugen ;P

2009-05-08 @ 12:20:39
URL: http://busigabeerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback