Chill out

Ja nu har de varit helg och det har hänt lite i mitt annars inte så händelserika liv...
På fredagen va jag till Tina som jag skrev här innan... va in och kollade på mitt konto och fick en smärre chock! inte till de positiva! Skulle köpa pressent till Tina, men jag visste att de fanns pengar men kom inte i håg hur mycket... och en viss liten mack hade varit in och dragit pengar för resan till sthlm som snart är tre veckor sedan! så de stod minus 570kr!! va!? vad hände? Jag hade ju pengar på kontot när jag tankade och om beloppet ska dras senare så brukar de ju stå som skyddat belopp..?..? men men... De blev då ingen pressent iaf och där satt jag som ett fån och hade ingen aning om hur jag skulle göra nu!? De blev dags att åka så småningom iaf och när jag kände mig klar och gick ut genom dörren och skulle låsa så fanns ingen nyckel... tänkte att jag kanske hade glömt den i bilen (igen) så jag gick dit och kika och mycket riktigt! så jag startade bilen och körde fram den till dörren, hoppade ur bilen och PLUPP! där stog de tre röda oskyldiga tulpaner i landet! Och jag kom på att jag köpt genomslinligt plast av misstag för några veckor sedan (trodde att det va silvrigt inslagnings papper ;p) så jag virade in tulpanerna i lite plast och nu hade jag en duglig pressent till  21åringen Tina :D såhär fint blev de ;) 

                                                                                                  

Senare på dagen va jag till uppsala med svärmor och de va ju en upplevelse hehe... Jag frågade henne innan om hon hade koll på vart vi skulle och så.. och ja hon hade ju varit dit typ 6gånger och de skulle inte vra några problem! 4 gåner åkte vi fel! (ordentligt) haha! ja de är inte lätt.... Peter hade tagit ur ac:n också och vi höll på att brinna upp där ett tag för de va sjukt varmt i bilen! men vi drog ner rutorna och takluckan emellanåt, så vi såg ut som två penntroll (håret blåste rätt upp) Men vi kom fram tillslut och vi kommer nog  att minnas den resan bra länge hehe...

Sen efter de va Peter och jag till min pappa som också fyllde år :) Men Pelle stog för pressent där som vi va mä på... så de behövde vi inte tänka på :s     Men tänk ibland känns de som att allt har en mening!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback