Min midsommar

Solen sken och de va lugnt och skönt!  Z stack iväg och fiskade Marie och Peter tog en promenad och jag satte mig vid daton ett tag och surfade runt lite :) det blev en lugn dag och kvällen super mysig! När Z kom tillbaka käkade vi lax och drack en bira aah.. sommar!  senare på kvällen grillade vi spjut och käkade potatisgratäng och drack en cider eller två, jättegott va det. Peter slog igång en skoterfilm och jag bara längtar, efter att få glida runt på min egen skoter! jag måste köpa en, de är bara så.  Har även beslutat att jag ska lära mig lite andra saker, men de delar jag med mig av när jag har provat hehe... min käre pappa har väl tjatat om dehär så länge jag har levt... och nu ska jag fan imig lära mig! ;) vi får väl se....


napp :)

Dagen efter på lördagen gjorde jag och Z en tur till bergnäs ca 5mil från Arjeplog vi åkte runt lite bara och tittade fiskade lite här och var och funderade på hur faan folk orkar bo så långt ifrån civilasitionen... inte ens en syuga skulle jag vilja ha sådär långt ut i skogen! När vi kom tillbaka hade Peter och Marie roat klart sig me den lille fyrhjulingen och de va våran tur..he he he! De va en polaris 800 RZ Quad de säger inte mig så mycket men de gick å köra fort haha! och en automat så de va bara tuta å köra.. skit roligt va de och Z blev kanske lite för taggad ;) fick en del roliga filmer  och bilder....

kul me hjul ;)

kravlade mig ur och tog en bild ;)


Hahaha!


Mot kvällen började Maries fingrar att klia och hon blev lite fotosugen ;) Så vi åkte till ett ställe med en massa forn lämningar och vem sa att de skulle vara tråkigt... Z och Peter hittade lite (mycke) mossa på träden och den förvandlades genast till något roligare än bara mossa! den blev bladannat skägg och diverse hår på lite olika ställen ;) En reläl promenad fick vi iaf men de gjorde ingenting för solen bara strålade! 


 



På söndagen va vi till Norge och vi åkte på en helt otrolig väg! gud vilken utsikt de va och vattnet som smällt från fjällen va blått som i en pool!  vägen va ju som den till bamses farmor ni vet och de lutade både här och där! På vägen hem köpte vi Champion brus en gigant glass och en choklad snutt :D


 



På måndagen åkte vi hem och de fanns ju inget roligt me de.... de enda roliga va väll att vi stannade på högakusten bron, fotade lite och klättrade lite ;)
(här kommer lite smygisar ;) som Marie har knäppt...)

Norge






Högakusten bron :)






Kommentarer
Postat av: Marie

Du skriver ju så himla underbart!!!!! ler stort Man blir så glad av din blogg. Du är bäst gumman!!! puss <3

2009-06-25 @ 11:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback