Arjeplog

Ja nu är vi här och de är lika fint nu på sommaren som på vintern :) 76mil blev de på vägen upp lite långre än till skåne, hemifrån...
Resan gick bra denna gång hehe...de kan man ju inte säga om förra gången precis... Marie och jag flummar mest hela tiden och killarna bara ruskar på huvet dom men vi har kul ;) Kallar min Peter föt Z nudå eftersom att han kallas de i dehär sällskapet (de finns ju två Peter) och igår var vi och fiskade en sväng i en jättestor fors! jag tycker ju att de är skit tråkigt att fiska, men man får ställa upp och de va ju mycket roligare när vi fiskade tillsammans, som vi gjorde igår. Alltså vi delade spö så han visade hur man ska göra ordentligt :) Så jag drog upp en Harr på 0.8kg och de va tydligen en jävligt stor en ...?   hehe... sen fick Peter upp en på 1,4 så han slog mig då ;)  Måste bara berätta att vi åkte lite fel först när vi skulle till denhär forsen. Z tyckte att han kände igen sig men vi va inte så långt fel men om vi hade kommit rätt från början så hade vi slippat se ett Älg lik (ett kadaver då) som nalle (en björn) hade tuggat på! huvet låg på ett ställe, pälsen va borta och skinnet hade sjunkit in i den så ben knotorna stack fram :p äckligt va det! De läskiga va att vi hade paserat den en gång på vägen dit, men vi upptäckte den inte förens på vägen tillbaka och den lå 1meter från stigen som vi gick på fullt synlig!?  och när jag stannade och stirrade på den så såg  Z fortfarande den inte haha! och jag visste inte hur han skulle reagera så jag började viska att "ser du vad jag ser?" men han viskade bara tillbaka  "näe vadå?" så jag fick vrida honoms huvud för att han skulle se! vad blind man kan bli.. De låg ju en älg nedanför föttena på han! dom är ju inte direkt små haha!
Man har ju noll tidsbegrepp här uppe för det är dags ljus hela tiden även på natten.. de blir inte mörkt inte ens lite granna! Så i natt va vi upp på ett berg för Marie ville fota :) hon är skit ducktig och jag ska smygvisa lite för er sen ;) och de va tok fint där uppe! Jag minns ju jätteväl när vi va till Norge och Åland med skolan (på gymnasie) och de va så jäkla träkigt! Men det är helt annorluna att åka med pojkvännen ska jag säga och de är som terapi! de finns inget "Jag måste" eller "du måste" här, man får glömma dehär vardagliga ett tag och de är jätte nyttigt. Men nu har vi ju kompisar som har stuga här och Z gillar att fiska på sommaren och på vintern är de skoter som gäller, så man gör ju saker som han tycker om och de unnar jag honom. 
Senare i kväll eller i morgon ska vi åka nån slags fyrhjuling, fast man sitter brevid varann ist för bakom och framför.. jag får knäppa en bild sen! så ska vi åka på fjället med den och mysa alla fyra de blir skit roligt tror jag :) och jag ska köra ;)
även att vi ska grilla spjut! få se va de smakar då :)


 jag & Marie

Trevlig midsommar på er ♥  

Kommentarer
Postat av: kim

Va mysigt ni har det :) Kör inte ner för nått stup med fyrhjulingen bara ;) haha Glad midsommar :)

2009-06-19 @ 22:17:21
URL: http://http:/kimfannyengman.blogg.se
Postat av: kicki

Söta ungen min. puss

2009-06-21 @ 23:15:44
URL: http://kickiluras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback