alla dagar i ett...

ja de blir lite uppehåll härifrån ibland... men när de är 25 grader varmt ute och solen steker så behöver man inte sitta här. obs! de regnar idag hehe...

Helgen har varit ... Fantastisk!  

På fredagen var vi till Strömsholm och köpte sadel till hästen och de blev ett mycket bra val, ska jag säga. Dom är verkligen skit duktiga där nere och de är värt varje krona och tiden i bilen att åka dit. För de blir bra! och dom är verkligen service inriktade där, de är fjärde hästen vi är dit med och vi har varit riktigt nöjda verje gång. Jag hade tur och fick byta in min gamla sadel mot en annan begangnad för att den va köpt där sen förr. Annars får man bara byta in om man köper en ny!
Vi provade ut en hel hög som hon trodde att skulle motsvara våra krav och passa hästen och slutligen va de tre stycken som jag prov satt och red i alla gångarter... fastnade för en jos lansink (stava?) men den behövde antingen stoppas om lite vid manken eller att vi köpte med en padd å lägga under...och om vi stoppade om den så skulle vi ha fått stoppa om den igen om ett tag när hon har vuxit mer, en padd är ju bara att ta bort så vi valde de alternativet. Vi fick 2000kr för den gamla och de "nya" kostade 4900kr  så de blev 2900 i mellanskillnad! och de kallar jag billigt... sen tillkom ju padden och en fårskinns tvätt så kalaset slutade på 4100!! För en sadel som är utprovad av duktiga människor och den passar både mig och hästen...den va även i fint skick!


senare Mot Bollnäs ;)


Fredag kvällen tillbringade jag i Bollnäs tls med Ida, Karin och Kim :D Vi gick på Tranan och dansade järnet! så sjukt roligt vi hade alltså, vet inte om jag kan minnas att de va sådär roligt när vi gick på Nytorp ens!?  De va jättebra musik och helt lagom mycket folk! En perfekt kväll. Dagen efter när vi började känna oss lite mer levande...gick vi ner på "stan" och marknad medans vi drack en Loka i solen ;) offrade oss även på en glass hehe... med andra ord en lagom ansträngande dag med tanke på alla skavsår  ajajjj*  å jag skulle lätt backa tillbaka tiden och återuppleva denna kväll! 

På söndagen kom de en tjej som hette Dörte från tyskland, om jag förstod allt rätt! hon masserade Chilli, de va första gången som hon fick proffsmasage och gissa om hon njöt...  vilken bortskämnd häst hon är :) (Hon fick även nya skor igår hehe...) 
Senare på kvällen va vi och käkade hos dom bästa å roligaste mest omtänksamma människorana Marie och Peter i Furuvik :D Vi grillade och gjorde en vacker dukning utomhus, solen sken och syrenerna doftade ;) Potatisgratäng och fläskfile indrängt i creemy peppar sås ;)

Foto: Marie Nilsson

Igår va jag och Ida på en liten tripp till Gävle hämtade hundmat och spanade även in citygross, de är ju ny öppnat här då..och jag vill åka dit och storhandla nästa gång som de behövs, och de kommer behövas inom snar framtid :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack det samma mitt gohjärta, ni är ju såååå underbara å umgås med! Trivs massor med er. Och vår dukning var ju helt klart den bästa sen milleniumskiftet! ;) hehe. Vi måste göra om det snart igen!! Blev ju inte sååå mkt prat denna gången, men jag hoppas att vi träffas snart igen!!! hihi. Kram på dig min fina tjej.

2009-06-02 @ 12:59:52
URL: http://melenn76.spaces.live.com
Postat av: Ida

det visste faktiskt inte jag. för det har ingen sagt till mig!

2009-06-03 @ 10:55:45
URL: http://busigabeerta.blogg.se/
Postat av: Ida

Det är sant! bajs på dom. haha

men jag ringde igår så jag pratade lite med dom då :) nu jävlar ska jag inte ligga på latsidan med att söka jobb i alla fall :)

2009-06-03 @ 14:38:43
URL: http://busigabeerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback