Förvånade ?

Ja nu va de ett tag sen man skrev här...men jag har haft ett liv den senaste tiden och de tackar jag för ;) Så jäkla skönt att ha nå att göra! har fått lite jobb nu då de började med 2 veckor och nu har jag fått 2 till! toppen! Är på kommun (Sandvikenhus) och klipper gräs bland annat och sen är de lite annant pyssel som man får göra när man är fastighetsskötare....Jag trivs jättebra iaf! även om det är ännu (eller betydligt) roligare att åka till Monika och Divas/ Nytorp, men jag känner mig så jäkla tacksam över att jag får jobba bara, så (nästan) vad som hellst duger.

 Hästen står ju nu i granngården, så jag vinkar Hejdå till henne när jag åker till jobbet på morgonen...hehe och det fungerar jättebra! Det har ju blivit en omställning för henne men hon börjar finna sig mer och mer i det. Tyvärr har de ju inte blivit några träningar för Cia än eftersom att hon stog på näsan ordentligt, när en liten katt sprang rakt in i hennes cykelhjul när hon kom och cyklade...sjukt! De händer liksom inte haha! katten tvärdog iaf och hon fick åka till sjukan och stanna där till hon blivit frisk ;) Så v.34 blir de nya tag, med hoppträningen. Var även och tävlade förra helgen! Skit roligt va det och jag tog grannens häst när jag ändå va i farten ;) de blev tredje gången som jag satt på honom (Silken som han heter) och vi startade ju en clear round bara (90cm) felfritt blev de och en rosett ;) bra Kicki. Startade även Chilli och vi fick ett riv, så vi red om våran sväng felfritt och en rosett till där då :) och nu börjar unghästen vakna i henne hehe..rätt va de är så blir de lite båcksprång så man får hålla i sig hehe... men de är så roligt bara och jag skulle hellst av allt vilja leva på att rida hela dagarna!


De har även blivit en till sthlm resa, denna gång med Ulrika och de va jätteroligt :) lite omständigheter blev de haha! blad annat så glömde jag tågbiljetterna,så de blev en extra tur till och från Forsbacka...På morgonen blev de  taxi från Hedesunda till Gävle ist för buss den kom ju inte då... ambulans till sjukan med Ullis då hon blev matförgiftad..Ny personal som körde ambulansen va de också och dom viste ju knappt vart vi skulle...6 timmars väntetid där....sen tänkte hon åka från sjukhuset med en kanyl kvar i armen hehe...vi höll på att sätta oss i fel taxi från sjukan... vi låste in kortet till hotellrummet...vi blev blåsta på sittplatserna vid frukosten...även att vi höll på att ta fel tunnelbana (eller vi hade hamnat helt fel om inte Linda hade hängt me i svängarna) och som avslut blev tåget på vägen hem försenat och de va nära att de blev ståplats hela vägen till Gävle, de va helt galet mycke folk på tåget. Men de va roligt! Vi va ju ner för att vi skulle prova ut Ulrikas bröllops kläning och hon hittade en jättefin, som hon troligtvis har bestämt sig för om jag känner henne rätt ;) dvs om den inte tar slut vill säga ;) Man kommer minnas denna resa länge iaf!  

Sen i helgen som varit (8-9 aug) Så va vi och åkte båt Birka åkte vi med och de va jättebra, man får inte bättre mat när man äter buffé som vi gjorde då...och de va så skjönt att bara få komma iväg lite trotts att de bara va 22timmars. Vi käkade,drack drinkar och dansade gärnet på natten ;;) även Peter och Rickard bjöd på nogra steg och de är ingen vanlig syn ska jag berätta! De blev även en hel del Kapten Morgan för grabbarna och de kan ju förklara en del hehe...

Ja de har hänt en massa roligt som jag skulle ha viljat skriva här men jag kommer inte ihåg alla deteljer och de blir bättre om man skriver aldelens efter att de har hänt något kul! inte tre veckor senare :p Bla så har de ja varit på Ön i Hedesunda 2 gånger! Den ena gången så fyllde Maria år och hon hade tema 50-60tal och de va skit roligt! de kändes nostalgiskt! Tänkte mycke på mina (och Tinas ;) vilda år i Rättvik me de andra brudarna, uppvikta jeans och raggarlugg haha! ja herregud... På Marias fest hade jag rött läppstift och en massa eyeliner hehe..och innan kvällen va slut så hade de flesta (av tjejerna) röda läppar och pussmunnar både i pannan och på kinderna haha! En skitmysig kväll va det iaf med alla mina sötisar ;) Gången efter kom Kim ner och underhöll oss hehe..och de är alltid lika roligt när hon kommer ner! och en viss Kicki fyller ju faktiskt år snart så tänkte jag att jag skulle vilja skrapa ihop alla mina Bästisar! men vart faaaan ska vi sitta då? här ? hur kul är de å bjuda folk hit? inte ett skit ska ja säga..jaja..de ordnar sig (en vecka innan, så de slutar me att vi är 3st som sitter här :p)
Emma har också varit hit och provat Chilli! och ja tror att hon tyckte de va roligt ;) hehe..hon verkade mycket nöjd iaf...Jag var tok nöjd att hon kom hit :D
 I dag har vi (jag och  Chilli) ridit vår första dressyrlektion, de ni! de gick väldigt bra iaf och hon är ju så sjukt lättlärd den lilla sötisen :)

Tjaa..de är nog de roligaste som har hänt den senaste tiden! De verkar som att de händer lite här hemma också..faast de går sakta sakta....och de jävlas ju för Peter hela tiden, ingenting får bara flyta på :p Dryyygt...
Ska försöka vara en duktig tjej och uppdatera lite oftare här... Puss på er så länge ♥

Här kommer lite bilder...



Fina Marie ♥


ett par till ;) strl 40...

En ny favvo...

50-60tals tema...

En smarrig en! från sthlms glasshus ;)

På jobbet...

Frukost :)




Kommentarer
Postat av: kim

det va fan på tiden att du uppdaterade ! ;)

På tisdag flyttar jag till gävle :D

2009-08-11 @ 20:24:51
URL: http://kimfannyengman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback