Torsdag 23/4

Idag ska jag göra en tur till ockelbo :) Där ska jag hämta Peters nycklar hos Arja och Berra :) sen tänkte jag kika in hos Emma... men hon vägrar ju svara när man ringer :p så hon kanske har fått nog haha! Ska även göra ett nytt försök att ta mig till swedbank :p och sen ska jag rida min pållehäst. Vädret då! Jo de ser toppen ut och de blir nog en trevlig tur i solen på hästryggen. I går städade jag och Peter ihop lite här på gården, Mamma gav mig en ide och den tänkte jag genomföra! Vi ska ha en husfixar dag! Till denna dag har jag lurat hit  några glada husfixare mamma,pappa, svärmor,svärfar, Peters syster, två av mina bröder och ev mormor och morfar , alla kanske inte kan komma men de flesta verkar kunna ! :) Så kanske vi får något gjort här hemma! de är en massa som behöver göras ute och framförallt inne! men de är så mycket att jag ger bara upp när jag tittar på den där högen som behöver köras till återvinningen, gräsmattan som behöver krattas, alla planteringar i landen, alltanen som behöver spikas upp,brevlådan som behöver skruvas upp,Måla tak och riva tak inne osv!  Men det här är ju livet när man bor i hus... dock skulle de kännas lite lättare om man fick lite hjälp! Eftersom att Peter proiriterar andra saker hela tiden när jag försöker med att han och jag ska göra någonting, så kanske han känner lite press att han måste vara hemma när de kommer andra hit också! Lysande Kicki!
Som tack tänkte vi bjuda alla på mat, kanske det är fler som skulle behöva ha husfixardagar?  ;)



mamma och pappas hund Cissi ligger och myser i solen



Kommentarer
Postat av: Ida

BRA IDE. När hade du tänkt ha den dagen då? :)

2009-04-23 @ 11:08:42
URL: http://busigabeerta.blogg.se/
Postat av: kim

hehe ja får se om jag kommer in bara ;P Ska söka till polisskolan också men de gör man till hösten så har ju två alternativ iaf :)

2009-04-23 @ 14:11:06
URL: http://kimfannyengman.blogg.se/
Postat av: Marie

skratt Av någon mystisk anledning så tror jag att jag råkar känna en viss kille som borde joina den briljanta idén... Inga namn... he he visslar väääldigt oskyldigt!

2009-04-23 @ 19:59:33
URL: http://melenn1976.spaces.live.com
Postat av: Sofie

jaoooo :( de tycker jag med :(

2009-04-24 @ 09:05:43
URL: http://sofiehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback