Djup?

Man kommer och tänka på lite konstiga saker när man är arbetslös och heter Kicki, så var berädda haha!
Näe.. men jag har verkligen funderat på vad jag vill göra med mitt lilla liv och hur jag vill ha framtiden! Jag skulle vilja leva ett liv där jag jobbar med hästar och på sätt å vis jobbar jag med en häst nu men de är lite dåligt betalt! haha!  ska jag utbilda mig mera? vilket område me häst ska man rikta in sig på?  
  Jag var ju på god väg ett tag att börja läsa men en massa andra problem ställde till de :p jag sökte till de komvux (vilket var nummer 1 för min del) som låg närmast och missade hela grejen med att jag skulle ha sökt till min hemkommun, vilket var Gävle och inte Sandviken (som jag hade sökt till)  Men "dom" ordnade så att jag skulle få börja läsa i sandviken iaf.. Och jag startade! Men efter första dagen hade jag fått ett brev hem att jag inte alls fick läsa i Sandviken pga ekonomisa skäl... jaja! tänkte jag och tog Nya tag. Jag söker mig väl mig till gävle då! Men då fanns inte de kurser jag ville läsa hos dom förens till hösten! de var nu Januari och de blev som ett slag rakt ner i backen liksom. De va inte bara de här som krånglade heller som ni förstår de brukar ju bli allt på en gång under sånna här till fällen ;p Så min lilla A-kassa kom och sa att jag skulle inte få några pengar för att jag studerade för mycket och dehär kom mitt när jag skulle börja skolan och jag var ett hårstrå från att ta ett studielån...tills att Gävle sa ifrån då..
   Summerat: Jag fick inte studera någon stans och jag skulle inte få nå pengar av a-kassan för att jag studerade!!! Allt blev en soppa! Jag ringde till min A-kassa och frågade hur jag skulle göra med allt, för att få igång min stämpling! och vad dom hade för krav på mig som arbetslös osv.. Eftersom  jag inte hade stämplat förr så visste jag ju inte ett skit om hur saker och ting fungerade :p Men jag hade otur och fick prata me nån idiot! rent ut sagt. Hon skrattade åt mig och sa att de fick jag väl prata me Arbetsförmedlingen om? Men jag blev så uppretad redan när hon i andra änden lyfte luren och pressenterade sig (och de lät som att de va någon som skulle behöva byta jobb, någon mycket uttråkad person!) så när hon började skratta DÅ! exploderade Kicki och jag blev helt tokigpå henne! Man får bara inte håna folk som frågar om saker! Å verkligen inte i hennes situation! som jobbar me att svara på frågor...

De gick tre veckor iaf och de häände ingenting.. inga kassakort och inte ett ljud från min A-kassa. så jag ringde igen och då fick ja prata med en vettig människa! som taladeom att jag skulle skaffa fram ett intyg från min skola att jag inte studerade.. sen skulle jag skicka de till min a-kassa... Nog för att de tog tid innan pengarna kom och man kunde börja leva som en människa igen men en sån liten grej va de som fick en att tappa lusten för allt!

Jag tror att man är ju så mycket sårbarare än man förstår,de flesta tar de mesta för givet utan att dom ens märker de! Den dagen som saker och ting inte fungerar som de brukar! DÅ märker man va lite de behövs. De finns folk i världen som lever i ett helvete ständigt dom är sjuka osv, men när min a-kassa inte ville fungera så va det de jobbigaste i hela livet :p Man hanterar problemen liksom, som man är van me dom! Jag har inte särkillt stora eller "världsliga" problem i mitt liv förövrigt och när jag får de så rasar hela världen!  Man är så jävla bortskämmd helt enkelt.  Silverfat ni vet! Man går och väntar på framtiden! att den ska komma och att de kommer att ske någon slags förändring! De händer sällan! FÖR att de är bara jag sjäv (eller du!) som bestämmer hur den ska bli, Hur vill du ha den?. Den kommer aldrig attt börja om man inte bestämmer vad man ska göra av den! Jag funderade ganska mycket över dehär när jag jobbade på ett företag i lilla Åshammar. De fanns folk där som hade varit där i 35-40 ÅR fattar ni?! Dom hade alltid gjort på sitt sätt de fanns inga nya vägar att gå och jag var den mest besvärliga människa dom hade träffat! För jag ville ha de annorlunda. Men de fanns tillfällen när dom berättade om vad dom skulle ha vilja gjort me sina liv! Två av dom hade velat öppna ett kafe :) Men någon hann ta den lokalen som dom hade velat ha.. så de blev aldrig något kafe för deras del och NU! trettio år senare ångrar dom sig att dom inte tog tag i de dära mera och gjorde något av de, för nu var de aldelens försent de va ju pensions dags snart! De här är nog min mardröm att jag ska vakna och ångra saker som jag inte har gjort.
 Därför ställer jag mig frågan! Vad vill jag? jag vet inte riktigt men när jag va liten ville jag bli veterrinär och den drömmen finns fortfarande! Men DE är inte bara ska jag säga... två år på komvux -söka till uppsala (kanske komma in) och sen är de 5,5 ÅR innan jag får en licens i näven. Men om jag skulle skita i dehär för de tar sån tid.. så kommer mardrömmen att stå där å vänta inom några år. Fåse jag är 27 och ett halvt år! när jag skulle ha pluggat klart.. Barn då!? de skulle jag kunna skaffa NU...En stor anledning till att jag inte gör de är arbetslöshet och att de finns saker i livet man bör känna sig klar me då!  och de är vääldigt långt till 27 (även om dom som är i den åldern tycker att de går så fort ;)
•Veterinär

Sen skulle jag vilja modella, inte för att bli rik kanske ^^  Dehär är nån slags hemlig dröm jag har och de kommer främlingar alltså, folk jag aldrig sett förr fram och frågar om jag jobbar som modell och varför inte osv ? jag har tilloch med fått skäll för att jag inte jobbar som de :s  Jag är ju 180cm lång och pinnsmal haha! och jag villl utnyttja de :) Alla har inte den möjligheten... Å jag skickar in lite nu och då men ingen posetiv respons. Typ "tack för din ansökan välkommen åter" haha.. de är väl bara å tjata förstår ja..
•Modell

Sen skulle jag vilja tävla min lilla polle och inte bara de ;) De ska gå bra också! haha! Både hopp och dressyr. Men här jobbar jag förfullt iaf! Vi tränar och donar hon växer och de är hela tiden delmål att  nå och de går jättebra  :) 
•Tävla min häst

Hur vill ni ha erat liv?



      
kolla va  snygg ja är ;) haha!  ↑


































Här opererar vi lite ;) →

  ← När jag kom hem hopptränade vi lite ;)

Kommentarer
Postat av: Lotta

jag rider inte för cia än :) blir antagligen till nästa termin :D

2009-04-02 @ 15:48:51
URL: http://centerpiecee.blogg.se/
Postat av: Mia

Kolla igenom dina meriter för att kunna bli regissör, och anställ sedan dig själv som regissör för ditt liv och den film du ser livet igenom! http://miaiblomning.blogg.se/2009/march/min-bild-av-tillvaron.html

2009-04-02 @ 22:47:15
URL: http://miaiblomning.blogg.se/
Postat av: Ida

hahaha :P men vad fin du var

2009-04-03 @ 11:44:07
URL: http://busigabeerta.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag kan bara hålla med... du skulle LÄTT kunna bli modell hjärtat... Jag kan ju fota;) hihi

2009-04-08 @ 12:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback