Åshammar 1/4

ja nu sitter man här då i byn som gud glömde -Åshammar!  :) haha!  Har sovit här inatt, då jag har varit hästpiga åt min lilla totto :)  De gick mycket bra å träna igår trotts att de gått aldelens för lång tid sen senaste träningen :P FYRA veckor har jag jagat Cia och väntat på att hon skulle ringa upp en av dom... hehe.. men tillslut så! Plupp!  De mesta satt i sen den senaste lektionen som jag red för Mia skäryd uppepå skolan (där jag jobbar emellanåt) och de är ju posetivt :) tack för hjälpen Mia! jag fick mycket beröm av Cia också att jag har en sån duktig häst! För de är hon verkligen hon tar liksom an sig sin uppgift och gör altid så gått hon kan och hon har en väldigt fin inställning till de mesta, sen ska bara matte visa vägen och igår va de lite långa tyglar emellanåt men de är ju en bagatell..tycker jag! för de handlade om centimetrar.. de va värre i början när de inte gick å styra alls hahah!  Jag kände igår att styrningen var toppen! och kanske för att jag tog med mig hästen dit jag skulle..hihi! Hon börjar även fatta tycke för dehär me hoppning. hon gör altid så gått som kan men de där riktiga bjudningen och viljan har inte funnits, för henne kommer de något i vägen  bara (ett hinde altså)  och då måste hon ju hoppa!? Men den kommer ! de är trotts allt en fyraåring jag skriver om :P Men jag känner ju ofta själv vad jag själv gör för fel och de är sjukt frustrerande ska jag säga! På slutet av gårdagens lektion blev de motorstopp för min lilla polle.. stackarn. Men de är mycket som är nytt för henne, förutom att springa hela tiden :) Den här gången var de inte bara en massa nya hästar  med, tre (av fem) hade väääldigt brottom och de var ju lite läskigt men de är bara å körapå, prata me henne och tala om att hon ska inte göra som de andra vildarna ;) :) Man lär ju ha inställningen att de ska/kommer att gå bra :)



Här står vi och konverserar alla tre :)



Kommentarer
Postat av: kim

va fin :)

2009-04-01 @ 12:11:25
URL: http://kimfannyengman.blogg.se/
Postat av: kicki

ja visst är hon :)

2009-04-01 @ 12:50:32
Postat av: Cecilia

Fin pålle! Vad är det för sort? :)

2009-04-02 @ 12:13:36
URL: http://ceccci.blogg.se/
Postat av: Lotta

härligt att det går bra :D

2009-04-02 @ 12:26:29
URL: http://centerpiecee.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Åh då har hon ju min favorite of all times ; For Pleasure som farfar (L) Den hingsten var jag KÄR i ! Vad är det för stam på mödenet då?

2009-04-02 @ 12:59:53
URL: http://ceccci.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack själv! Fortsätt att skapa bjudning i dig själv. Och bibehåll den även i motvind! Det smittar av sig till hästen. Och det är lika användbart i den del av livet som inte är i hästvärlden...

2009-04-02 @ 22:42:33
URL: http://miaiblomning.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Vad kul! Vi ska nog göra treårstest med vår treåring iår, beror på hur det går med löshoppningen, ska löshoppa på onsdag så det är spännande :) Ska du ut och starta henne iår då=)? Kram!

2009-04-03 @ 10:06:09
URL: http://ceccci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback